روغن تراپی یا هات اویل تراپی چیست؟ نوعی از درمان و مراقبت از مو ها با استفاده از روغن داغ می باشد که در آن از روغن هایی مانند نارگیل، زیتون، بادام و... برای مهر و موم کردن کوتیکول های مو استفاده می شود.

روغن چیست:

روغَن دسته ای از مایعات است که با آب مخلوط نمی شوند و به دلیل آن که چگالی آن ها کمتر از آب است، روی آب شناور می مانند. اصولا رًوغن به چربی اطلاق می شود که در دمای اتاق معمولا بًه حالت مایع می باشد بجز روغن نباتی و روغن حیوانی.

روغن های طبیعی با خاصیت درمانی ارزان نیستند اما با توجه به این امر با توجه با خواص درمانی روغن ها مردم از خرید آنها امتناع نمی کنند.

جهت مشاهده روغن های درمانی فلاویا کلیک کنید

 

تنوع در مصرف

روغن ها مصراف فراوانی دارند. مصارف درمانی به صورت استشمام برای رفع استرس یا درمان بیخوابی و...روغن های ماساژ و یا غیر درمانی مثل روغن های موجود در لوازم آرایشی بهداشتی، موجود در عطرها و خوشبو کننده ها و … می توان اشاره کرد.

 

الزام شناخت روغن ها:

باید روغنی که می خواهید استفاده کنید را به خوبی بشناسید، زیرا ممکن است به ترکیبات موجود در آن ها حساسیت داشته و دچار مسمومیت شوید که درمان شما را بسیار پیچیده خواهد ساخت. بدین ترتیب اگرچه علم نیز خواص دارویی برخی از این روغن ها را اثبات کرده، اما باید با دقت این روغن ها را انتخاب و استفاده کنید.

نکته مهم در درمان با استفاده از روغن این است که این درمان برای همه بی ضرر نیست و ممکن است آلرژی های حاد را به همراه داشته باشد لذا انجام تست پچ چند روز پیش از روغن درمانی ضروری است.

تست پج مالیدن مقداری از روغن مد نظر بدون گرم کردن به قسمت داخلی آرنج می باشد .

اگر به مدت 24 ساعت دچارهیچگونه جوش، خارش و یا واکنش التهابی نشدید، استفاده از آن روغن برای شما بی خطر است.

اگر هر گونه بیماری پوستی مانند پسوریازیس یا اگزما دارید، تحت نظر پزشک یا متخصص پوست خود عمل روغن درمانی را انجام دهید.

 

هات اویل تراپی یا روغن درمانی برای بانوان باردار:

بسیاری از پزشکان بر این باورند که تا ماه سوم بارداری نباید از روغن ها استفاده کرد چون روی روند رشد جنین تاثیر می گذارد.

بعد از این دوره و در طی سه ماهه دوم و سه ماهه پایانی بارداری استفاده از برخی از این روغن ها می تواند بلامانع و ایمن باشد. به گفته پزشکان در سه ماهه دوم و سوم بارداری، استفاده از روغن های اسطوخودوس و بابونه برای نوزاد خطری ندارد. با این وجود در تمام طول دوران بارداری باید از استفاده از روغن هایی که باعث انقباض در بدن می شوند خودداری کرد؛ روغن هایی مانند روغن مریم گلی و دارچین.

 

• توجه به این نکته بسیار ضروری است که این طب همانند طب کلاسیک مبحثی بسیار گسترده است و نیازمند سالها تحقیق ،آموزش و تجربه دارد و ما تنها برخی از شاخص های آن را به صورت کلیات در اختیار داریم.

 

چرا روغن درمانی؟

پوست دارای یک لایه هیدرولیپیدی است، از همین رو جذب روغن ها بویژه معلق در محلول برای پوست از هر مواد دیگری راحت تر و موثر تر است.

از سوی دیگر چون فولیکول و پیاز مو در بخش میانی پوست یعنی لایه درم قرار گرفته نفوذ مواد درمان به این لایه از پوست ضروری است.

ضمن اینکه این نکته یک ویژگی منحصر بفرد می باشد اما از طرفی مخاطرات خود را دارد چرا که اگر نوع روغن و دوز مصرفی درست انتخاب نشود اثرات معکوس و بعضا ز یانباری به همراه خواهد داشت چرا قابلیت ورود به سیستم گردش خون ما را دارند. میزان جذب روغن های خوراکی در قیاس با روغن های موضعی بسیار کمتر است و چنانچه یک روغن مصرف خارجی به اشتباه خورده شود باعث ایجاد مسمومیت حاد و حتی گاهی مرگ می شود .

• پس هرگاه خواستیم روغنی را بخوریم به یاد داشته باشیم که مشغول خوردن یک نوع سم خطرناک هستیم .

 

نحوه انجام هات اویل تراپی:

همانطور که گفته شد اگر پیش از استفاده از روغن ها از طرز استفاده و نحوه عملکرد آنها اطلاعات کافی نداشته باشید انجام روغن درمانی داغ نه تنها برای شما موثر نبوده بلکه ممکن است برای شما عوارض جانبی نیز ایجاد کند.

بسیاری از سالن های زیبایی تخصصی و مراکز درمان پوست و مو این عمل را بوسیله دستگاه های مختلفی انجام می دهند.

هات اویل تراپی بوسیله دستگاه هایی مانند نانو استیم و کلیه استیم ها، اکسیژن انژکتور (اسپرینکل (، مایکرومیست، اسکالپ اسکرابر یا اسکالپ براش، اسکالپ ماساژور

اتو بخار و... انجام می گیرد که ما این دستگاه ها را در فروشگاه فلاویا به شما عزیزان ارائه می کنیم.

 

جهت مشاهده دستگاه های موجود در فلاویا کلیک کنید

 

شش ویژگی روغن درمانی مو :

 

• افزایش استحکام مو

• کاهش خشکی پوست سر و مو

• کمک به رفع شوره سر

• کاهش وز مو

• کاهش موخوره

• گردش خون کف سر را افزایش می دهد که موجب رشد بهتر موها می شود

 

آیا هات اویل تراپی برای شما موثر است ؟

اگر موهای شما خشک، شکننده، وز، رنگ شده و یا مستعد موخوره می باشد، روغن درمانی می تواند تا حد زیادی به شما کمک کند. روغن داغ با مهر و موم کردن کوتیکول مو، تا حد زیادی به محافظت از موهای شما در برابر آسیب کمک می کند. هات اویل تراپی همچنین می تواند سبب افزایش رطوبت و درخشش موهای شما شود.

روغن تراپی برای موهای طبیعی اثر بخشی بیشتری دارد.

اگر مو یا پوست چربی دارید، ممکن است بخواهید از روغن هایی با چربی کمتر استفاده کنید. روغن جوجوبا و بادام انتخاب های خوبی هستند زیرا به سرعت جذب می شوند و چربی کمتری روی مو و اسکالپ شما ایجاد می کنند.

روغن نارگیل به دلیل اثر طولانی مدت تر و مرطوب کنندگی بیشتر برای موهای بسیار خشک بهتر عمل می کند.

قبل از شروع، در مورد نوع روغنی که می خواهید استفاده کنید، تصمیم بگیرید. برخی از روغن های محبوب عبارتند از روغن زیتون، بادام و جوجوبا، و همچنین روغن نارگیل، آووکادو و آرگان.

برای مشاهده مزایا و خرید روغن آرگان فلاویا کلیک کنید

 

درمانهای روغن به دو دسته تقسیم می شوند :

  1. درمان ریشه مو(قسمتی که زیر پوست قرار گرفته)
  2. درمان ساقه یا شفت مو (قسمتی که از پوست خارج می شود و قابل رؤیت است)

 

درمان ریشه نیز خود به دو دسته تقسیم می شوند :

  1. درمان ریشه ،پیاز و فولیکول مو
  2. درمان پوست سر یا اسکالپ

 

شما می توانید با شرکت در کلاس های آموزشی متعددی که وجود دارند از نحوه انجام هات اویل تراپی و شناخت تخصصی روغن ها اطلاعات لازم را کسب کنید.

ما در آکادمی فلاویا ورکشاپ های متعددی برای آموزش درمان های اسکالپ و استفاده از دستگاه های درمان مو و کف سر برگزار می کنیم که جهت اطلاع از نحوه و شرایط برگزاری آنها می توانید از بخش تماس با ما اقدام فرمائید.

همچنین می توانید با تکیه بر تخصص خود از دستگاه های موجود در فروشگاه فلاویا استفاده کنید.

دیدگاه ها
درج دیدگاه