همیشه برای داشتن موهایی سالم نیاز به روش های سالنی پر هزینه و یا طولانی مدت نداریم. گاهی می توانیم تنها با ایجاد تغییرات کوچک تاثیرات زیادی روی سلامتی و زیبایی مو و پوست خود شاهد باشیم.

بسیاری از افراد در زمینه مراقبت از موهای خود بسیار خلاق هستند و از روش های متنوع و نوینی برای درمان موهای خود استفاده می کنند.

با این حال ، بسیاری درباره روش های مراقبت از مو اطلاعات کافی نداریم. به همین دلیل است که اغلب برای درمان موهای خود به متخصصان متوسل می شویم، حتی اگر فکر کنیم می دانیم باید چه کاری انجام دهیم.

اما نکته ای که وجود دارد این است که : فقط به این دلیل که ما عادت کرده ایم که روش های خاص و نتایج یکسانی را در زمینه زیبایی و درمان مو ببینیم (مانند کراتین، ریباندینگ، مزوتراپی و...) ، این بدان معنی نیست که این روش ها تنها راه درمان مو هستند.

روش های بسیار دیگری وجود دارد که می توانیم موهای خود را سلامت و زیبا کنیم ، و زمان آزمون و خطا فرا می رسد. همچنین زمانی است که خلاقیت و نوآوری می تواند به ما کمک کند تا روش های جدیدی را برای احیا کردن موهای خود پیدا کنیم و آن را به کار ببریم.

بنابراین ، اگر به دنبال درمان موهای خود هستید و می خواهید برخی از روش های جدید را امتحان کنید، به خواندن ادامه دهید. ما برخی از نکات و ترفندهایی که در این راه به شما کمک می کند را به شما ارائه می دهیم.

 

قبل از پیدا کردن ماسک مو مناسب خود ، چند محصول مختلف را امتحان کنید

اگر یک محصول مراقبتی را امتحان کرده اید و به نظر نمی رسد نتیجه مطلوب را دریافت کرده باشید، ممکن است مشکلی در ترکیبات خود محصول وجود داشته باشد که با موهای شما سازگار نمی باشد. بهتر است که قبل از پیدا کردن یک ماسک مو که موهای شمارا به خوبی احیا و محافظت می کند، چند ماسک مو مختلف را امتحان کنید. این کار به شما کمک می کند که پیش از اتمام محصول، از هدر رفتن وقت و تلاش ارزشمند خودداری کنید.

 

قبل از خواب موهای خود را بشویید

این کار یک روش رایج است، اما ارزش بازگو کردن آن را دارد: شستن موها قبل از خوابیدن می تواند به سلامت موهای شما کمک کند. بنابراین ، اگر به دنبال ایجاد یک تغییر بزرگ در سلامت موهای خود هستید، سعی کنید قبل از خواب موهای خود را بشویید و استراحت کنید.

• البته فراموش نکنید که پیش از خواب حتما موهای خود را کاملا خشک کنید.

 

نقش تغذیه در سلامت مو را فراموش نکنید

مولکول های موجود در مواد غذایی که مصرف می کنید می توانند در نهایت موجب مسدود شدن فولیکول های مو شوند و برای شما ریزش مو ایجاد کنند. به همین دلیل مهم است که به تغذیه خود توجه کنید و از مصرف غذاهایی که به سلامت پوست و مو شما آسیب می زنند خودداری کنید. برخی از غذاها، مانند تخم مرغ و آجیل، به دلیل اینکه فولیکول های مو را می بندند و سبب ریزش می شوند شناخته شده هستند، اما حتی مصرف برخی از میوه ها بیش از حد مجاز آنها می توانند باعث آسیب به پوست و موهای شما شوند.

از طرف دیگر، بعضی از خوراکی ها مانند گوجه فرنگی و توت فرنگی برای سلامت موهای شما عالی هستند، زیرا حاوی مواد مغذی هستند که باعث رشد مو می شوند.

 

قدرت پاکسازی را دست کم نگیرید

نکته مهم دیگر این است که حتما کف سر و ساقه موهای خود را پاکسازی کنید به خصوص پیش از استفاده از ماسک مو چرا که اگر این کار را نکنید، شستشوی ماسک از روی موها بسیار سخت تر خواهد بود و ممکن است در این روند به موهای خود آسیب برسانید. شما می توانید به راحتی با استفاده از یک شامپو آبرسان و اسکراب کف سر این کار را انجام دهید و به یاد داشته باشید: پاکسازی به موهای شما کمک می کند که مواد را به خوبی جذب کنند، که به نوبه خود ظاهری درخشان و براق تر به موهای شما می دهد.

 

ابتدا برخی از محصولات طبیعی را امتحان کنید

بسیاری از افراد ترجیح می دهند از محصولات فاقد مواد شیمیایی برای مراقبت از مو های خود استفاده کنند. اگر شماهم یکی از این دسته از افراد هستید پیش از استفاده از ماسک مو و یا سیر محصولات شیمیایی دیگر برخی از محصولات طبیعی را امتحان کنید. معمولا روغن آرگان و یا روغن نارگیل اولین گزینه از دسته محصولات غیرشیمیایی هستند که برای درمان مو از آنها استفاده می شود.

به یاد داشته باشید که پیش از استفاده ار این محصولات ابتدا مقداری از آنها را روی قسمتی از پوست دست خود امتحان کنید و یا تست پچ را انجام دهید، زیرا ممکن است به آن ماده حساسیت داشته باشید.

 

الگو زندگی خود را تغییر دهید

مهمترین مورد در زمینه سلامت چه در زمینه مو و زیبایی و چه موارد  دیگر آن است که از یک الگو سالم پیروی کنید. به این صورت که غذای سالم بخورید، به اندازه کافی استراحت کنید و بخوابید و از استرس دوری کنید.

هنگاهی که الگو زندگی ما ناسالم باشد موها و پوست ما مانند یک آزیر خطر عمل کرده و ظاهر آشفته و آسیب دیده ای پیدا میکنند. ریزش مو، موخوره، جوش، خارش و... از مواردی هستند که به ما درباره روند زندگی مان هشدار می دهند.

 

تاثیر ماساژ و شانه کشیدن را دسته کم نگیرید

حتماً موهای خود را مرتباً شانه بکشید و هر چند وقت یکبار آن را بشویید. علاوه بر این، سعی کنید استفاده از محصولاتی را که برای حالت دادن به موهای شما ساخته شده اند (مانند ژل مو، موس مو، لوازم حرارتی مثل اتو و بابلیس و...) را محدود کنید، زیرا استفاده از این محصولات به دلیل داشتن مواد شیمیایی خاص و یا عملکرد خاص خود به مرور می تواند به موهای شما آسیب برساند.

 

موارد پیش از خواب را رعایت کنید

چون زمان زیادی از روز را هر شخصی صرف خوابیدن می کند بنابراین لازم است تا در این زمان نیز مراقبت از موهای خود را فراموش نکنیم. هیچگته موهای خود را هنگام خوابیدن باز نگذارید چرا که سبب سایش مو با ملحفه ها و یا بدن شما هنگام خواب می شود و به مرور به موهای شما آسیب می زند و آن را شکننده می کند.

حتما از ملحفه ساتن و یا ابریشم برای بالش و یا تشک خود استفاده کنید چرا که این نوع از پارچه ها رطوبت را در خود نگه نمی دارند و به موهای شما آسیب نمیزنند. سایر انواع پارچه به سرعت رطوبت موهای شما را جذب کرده و علاوه بر خشکی موهای شما سبب ایجاد قارچ هم می شوند.

در نهایت در نظر بگیرید که موهای شما به چه چیزی نیاز دارد، زیرا بهترین راه برای اطمینان از اینکه به بهترین روش مراقبت از موهای خود برسید تشخیص نیاز موهای خود است.

دیدگاه ها
درج دیدگاه